torsdag 19 maj 2011

Kushtina Lugns weedminnen del 2: Devin i Berlin

Jag älskar Devin the Dude.
Alla straighta tjejer gillar ju en sexig kåt kille, och Devin låter alltid sexig och är alltid superkåt.
Gillar man dessutom weed är han THE MAN.




Alla låtar Devin gjort handlar om att vara 1) kåt 2) hög 3) tjejälskare

Jag älskar Devin. Alla hans låtar är softa och låter som att man åker bil med en fet spliff i handen och en snygg kille vid sin sida som ibland vänder sig emot en och blinkar lite sexig åt en.

Nu tänkte jag berätta lite om när jag såg Devin spela i Berlin för några år sen. Det var i en ganska mörk lokal vid bron mellan Fredrichshain och Kreuzberg, minns inte vad stället pga... stoner brain. Det stod att spelningen skulle börja 19, så vi var där i tid. Vi hade laddat med en massa weed – något vi brukade köpa för ungefär en krona i Hasenhaide-parken där några softa afrikanska immigranter alltid stod i buskarna och sålde. De var bäst – det fanns ett gäng turkiska killar som sålde också, men deras grejer var alltid piss. Vi brukade köpa någon påse och röka en spliff medan vi kollade på Jon Stewart på kvällen innan det var dags att sova.

Vi satt inne på klubben och rullade upp. Vi rökte. Ingen sa något. Vi var inte de enda som rökte. Gräs är tolererat – på gränsen till lagligt – i Berlin. Jag kan inte räkna gångerna jag tänt en spliff på klubben. Ingen har någonsin sagt något. En gång skulle min kille köpa weed och polisen hjälpte honom att få sina €50 tillbaka när killen han köpte av honom lurade honom. Lång historia, men men. Vi rökte i alla fall och tiden gick. Ingen Devin. Vi rullade en till, tände. Rökte. Ingen Devin. Vi rullade, rökte. Igen. Ingen Devin. Efter kanske sju spliffar var klockan typ elva men kan inte säga att jag direkt hade koll på vad klockan var just då.
Så kom han äntligen. FLÖG in på scenen. Jag svär, han svävade verkligen. Tänk er Michael Jacksons måndans + 2 cm över marken och framlänges. Mina ögon måste varit 3 dm stora vid det här lagret, hans ögon var som röda golfbollar. Gissar att den enda som var mer stoned faced än jag på stället var Devin. Vi var helt i synk, på samma planet. Så började han – startade med sin Dre-hit. Jag kunde varenda ord på varenda låt ...ca 1 miljon tuffa killar omkring mig tyckte väl jag var white girl freak men FU.
Jag VAR Devin den natten.
YEAH!!!!!! man känner sig COOL när man är Devin

Såhär såg det ut den kvällen. Devins första gång i Berlin


Devin The Dude - To Tha Xtreme (live @DotClub Berlin, Germany 28/04/09) from Keyza Soze on Vimeo.









Kristina Lugn är redaktör för kulturtidskriften HÖG TID

0 kommentarer:

Skicka en kommentar