torsdag 3 mars 2011

Recension: Magic Flight Launch Box

Portabel vaporizer som får plats i fickan och kan användas nästan överallt. HÖG TID har testat Magic Flight Launch Box (MFLB) – och kan berätta att den är galen!

Första gången jag såg en vaporizer var hemma hos en vän som hade beställt den från Kina. Vi satte oss runt köksbordet, men istället för den vanliga ceremonin där vi rullar en joint och börjar passa till det traditionella vänster, hade vi en stor jävla apparat liggande framför oss. Den var enorm, men fyfan vilken skön benga man fick.
Det som slog mig mest var den lilla mängden gräs vi behövde packa med jämfört med jointsen.

Jag började drömma om min egna vaporizer, men visste att det var omöjligt med trafiken jag har hemma. Föräldrar och syskon som springer in i rummet, brorsans barn klättrande på väggarna, det skulle vara omöjligt att ha en stor jävla elektrisk ”bong” liggandes i mitten.

MFLB blev min lösning och min nyfunna kärlek. Efter bläddrandes på internet slog konceptet ”Micro Vaporizers” mig helt överraskande. Men de var oftast väldigt dyra, och som student och fattig i allmänt kunde jag aldrig investera i såna lyxartiklar. Men för några månader sen fumla jag över MFLB som kostade $100 med alla nödvändiga tillbehör, till och med batterier.
Jag slog till.

MFLB är i samma storlek som en tändsticksask, är jätteenkel att packa med gräs, går på AAA batteri och den utger väldigt lite weed-doft. Uppvärmningen sker elektroniskt: man trycker in batteriet i boxen, en lampa lyser upp och så fort det blir dimmigt i den lilla luckan kan du börja suga upp röken.

Självklart är detta inte samma sak som de stora och traditionella vaporizerna, denna är ju minst tio gånger mindre. Men MFLB är en riktigt bra lösning för de som behöver en diskret, portabel och effektivt högkulturell lösning.

Torgny Lindgren är skribent för HÖG TID

6 kommentarer:

Erika sa...

Jag röker inte och jag stör mig ganska mycket på gräs-gänget som röker på utanför mitt fönster på campus (hallå, det är ju mitt rum som luktar, och det är mig säkerhetsvakterna ger sig på!) men fasiken, den här bloggen är awesome! Skön humor och välskrivet. Ännu ett bevis på att folk som röker marijuana inte (ja alltid iaf) är hjärndöda :)

Anonym sa...

Vilken sida köpte du din mflb ifrån? är det en svensk sida?

Anonym sa...

glömde en sak. får man brev till brev lådan om man beställer en? är det 18års gräns måste jag visa leg?

Anonym sa...

Asskön blogg, "den store sorte" låten ni hade gjort.. haha! Skrattar ihjäl mig altså:

Hög Tid sa...

hhahaha du har kommenteat på fel inlägg din stoner :D /Kristina!!

Anonym sa...

Ja, hur var det nu? Beställde du den från en svensk sida? Blev riktigt sugen på en sån...

Skicka en kommentar